هراسان زندگی شخصیت افراد سرگرمی فال شخصیت شناسی

هراسان: زندگی شخصیت افراد سرگرمی فال شخصیت شناسی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی اصولگرایان در تخلفات احمدی نژاد شریکند / موسوی لاری

    موسوی لاری، نایب مدیر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان : تک تک اصولگرایان در تمام تخلفات دولت احمدی‌نژاد شریکند و باید پاسخگو باشند. 

    اصولگرایان در تخلفات احمدی نژاد شریکند / موسوی لاری

    موسوی لاری: اصولگرایان در تخلفات احمدی نژاد شریکند

    عبارات مهم : اصلاح طلب

    موسوی لاری، نایب مدیر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان : تک تک اصولگرایان در تمام تخلفات دولت احمدی نژاد شریکند و باید پاسخگو باشند.

    «مگر می شود تصور کرد اصلاح طلبان باید از رقیب روحانی حمایت می کردند؛ یا اینکه اگر رقیب آقای روحانی پیروز می شد، یک مملکت گل و بلبلی درست می کرد و الان روحانی نمی تواند؟» عبدالواحد موسوی لاری از اعضای ارشد شورای مشورتی مدیر دولت اصلاحات، ضمن این پرسش ها، دلایل حمایت اصلاح طلبان از حسن روحانی را برشمرده و تأکید می کند این جریان به خاطر پشتیبانی از مدیر جمهوری، پشیمان نیست.

    اصولگرایان در تخلفات احمدی نژاد شریکند / موسوی لاری

    او در گفت و گو با «ایران» به مخالفان روحانی می گوید خواب جدیدشان علیه دولت جهت خودشان بد تعبیر خواهد شد؛ آیا که اصلاح طلبان ضمن قائل شدن حق انتقاد جهت خود، از رأی خود به روحانی صیانت می کنند. موسوی لاری در این گفت و گو همچنین تلاش اصولگرایان حامی محمود احمدی نژاد بویژه آیت الله مصباح یزدی جهت تبرئه خود را بی حاصل دانسته و تأکید دارد این طرفداران در هر تخلف احمدی نژاد شریک بوده و امروز باید پاسخگو باشند. مشروح این گفت و گو را می خوانید.

    ***

    اخیراً هشتگ «پشیمانم» در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … مطرح و به رسانه های رسمی هم کشیده شد؛ شماری با این استدلال که «عملکرد آقای روحانی مطلوب نبوده»، عنوان کردند که از شرکت در انتخابات یا رأی دادن به آقای روحانی نادم هستند. در این میان رسانه های منتسب به منتقدان دولت، میل به بسیار دارند که این ابراز «پشیمانی» را به اصلاح طلبان نسبت بدهند. آیا اصلاح طلبان به عنوان مهم ترین عقبه حامی مدیر جمهوری از رأی دادن به آقای روحانی پشیمان و دنبال عبور از وی هستند؟

    موسوی لاری، نایب مدیر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان : تک تک اصولگرایان در تمام تخلفات دولت احمدی‌نژاد شریکند و باید پاسخگو باشند. 

    دلیل و مبنای حمایت اصلاح طلبان از آقای روحانی هم سال 92 و هم سال 96 خیلی روشن هست. اصلاح طلبان دیدند جریانی که در طول هشت سال کشور را به لبه پرتگاه برد و در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی مسئله زایی کرد، جهت استمرار کار و استمرار راه خود صورت ای مثل آقای هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کرد. اصلاح طلبان احساس خطر کردند و سال 92 با یک خردگرایی مسئولانه از آقای روحانی پشتیبانی کردند.آقای روحانی در دولت اول، هم در عرصه بین المللی هم داخل کشور، گام هایی برداشت و در بعضی حوزه ها موفق بود. ایشان در این مدت، عنوان هایی را مطرح کردند که اصلاح طلبان با آن همدل و همراه بودند و به عبارتی آقای روحانی از نظر گفتمانی به جریان اصلاحات بسیار نزدیک شد به همین علت حمایت جریان اصلاحات از آقای روحانی دوام پیدا کرد.اصلاح طلبان در انتخابات امسال جهت اینکه کشور باز هم دچار گرفتاری ها و تخریب های مشابه دولت نهم و دهم نشود، همچنین جهت اصلاح اوضاع با همان انگیزه و مبانی اصلاح طلبان از آقای روحانی حمایت کردند.امروز هم اتفاق خاصی نیفتاده که بگوییم پشیمانیم. من هر چه فکر می کنم، متوجه نمی شوم باید از چه پشیمان باشیم؟ از تصمیمی که سال 92 گرفتیم یا از تصمیمی که سال 94 یا 96 گرفتیم؟ اصلاح طلبان مسیر را خوب تشخیص داده و خوب هم عمل کردند؛به استمرار این مسیر هم اصرار دارند.

    پشیمانی زمانی موضوعیت پیدا می کند که بگوییم:«ما در سال 96 نباید از آقای روحانی حمایت می کردیم، باید از رقیب او حمایت می کردیم.» مگر می شود تصور کرد اصلاح طلبان باید از رقیب روحانی حمایت می کردند؛ یا اینکه اگر رقیب آقای روحانی پیروز می شد، یک مملکت گل و بلبلی درست می کرد و الان روحانی نمی تواند.مطلقاً چنین چیزی نیست و هیچ مبنا و دلیلی جهت پشیمانی اصلاح طلبان وجود ندارد.اما سؤال پیش می آید بعد این موج چیست؟ یک آقای محترم ورزشکاری که سیاسی نبوده، در شرایطی گفته من به آقای روحانی رأی می دهم. الان هم احساس کرده نظراتش تأمین نشده و گفته من پشیمانم؛خب این چه نسبتی با اصلاح طلبان دارد؟ جریان اصلاحات، یک جریان ریشه دار جامعه هست؛ بین 60 تا 65 درصد جامعه، همراه جریان اصلاح طلبی است.

    اصلاح طلبان با نشانه و دقت نظر از روحانی حمایت کردند و هیچ هم پشیمان نیست. رقبای آقای روحانی درصدد هستند عقبه حامی روحانی را از او بگیرند تا ضربه پذیری وی زیاد شود. به همین علت موجی درست کرده اند تا اصلاح طلبان بگویند یا صددرصد آنچه اتفاق افتاده را قبول داریم یا صددرصدش را قبول نداریم. می خواهند اصلاحات را در شرایطی قرار دهند تا بین صفر و صد گزینش کنند.خب؛ هیچ عقلی این را نمی پذیرد. جریان اصلاحات با قوت و قدرت از تمامیت دولت حمایت می کند و هرگز هم پشیمان نیست. ولی حتماً دستگاه های متفاوت را نقد می کند و این نقد را به نفع دولت و آقای روحانی می داند؛ اصلاح طلبان، آقای روحانی را در کنار خودشان می بینند خود آقای روحانی از دستگاه های ضعیفی که وظایفشان را خوب انجام نمی دهند، انتقاد کرده و گاه برخورد هم می کند. این برخورد، همگامی با مدیر جمهوری هست. بین صفر و صد قراردادن اصلاح طلبان، خواسته ای است که جریان رقیب دنبال می کند و قطعاً صاحبنظران اصلاح طلب گرفتار این تله نخواهند شد.

    اصولگرایان در تخلفات احمدی نژاد شریکند / موسوی لاری

    اینجا باید از آن برادر ورزشکار و هنرمند پرسید اگر به رقیب روحانی رأی می دادید، نظرات تان تأمین می شد؟ اگر جواب مثبت باشد، آن فرد در تشخیص اشتباه کرده هست؛ آیا که همان موقع باید به آن آقا رأی می داد. ولی اگر جواب منفی بود، باید توضیح دهد بعد پشیمانی اش جهت چیست؟ متأسفانه ما دیدیم این عنوان به وسیله رسانه ملی و بعضی رسانه های ماهواره ای فارسی زبان دامن زده شد؛ به عبارتی نقطه تلاقی این موضوع، رسانه عمومی ما و بعضی از رسانه های فارسی زبان بود. جریانات خارج نشین ضد انقلاب در قالب رسانه های فارسی زبان می خواهند از معبر دولت، کل نظام را زیر سؤال ببرند؛ در داخل کشور هم جریان رقیب از همه ابزارهایش استفاده می کند تا دولت آقای روحانی را ناکام و ناموفق نشان دهد.

    همین رسانه ها مدعی هستند حتی اصلاح طلبان و حامیان آقای روحانی، به ایشان نقد دارند…

    این دو مقوله از هم جداست؛ اولاً دستگاه های جمهوری اسلامی و سه قوه در برابر مردم مسئولند و باید پاسخگو باشند. ما به عنوان یک شهروند از قوای سه گانه انتظاراتی داشتیم و داریم. همه هم تلاش می کنیم تا این انتظارات محقق شود. هنگامی که بنده و شما تلاش می کنیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک جریان فکری پیروز شده است و یک جریان فکری کنار گذاشته شود، یعنی انتظار داریم ماحصل حاکم شدن جریان فکری و سیاسی مطلوبمان، انتظاراتمان برآورده شود. آقای روحانی در مسیر تحقق وعده هایش حرکت می کند؛ البته ممکن است توفیق ها یا ناکامی هایی داشته باشد. اقتضای دلسوزی این است که شهروندان با بصیرت و دقت نظر، نقاط قوت را تقویت کرده و راجع به نقاط ضعف تذکر بدهند.

    موسوی لاری، نایب مدیر شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان : تک تک اصولگرایان در تمام تخلفات دولت احمدی‌نژاد شریکند و باید پاسخگو باشند. 

    دولت آقای روحانی یکی از این سه ضلع مدیریتی کشور است و مانند مجلس و قوه قضائیه در معرض دید و نقد مجموعه شهروندان از جمله جریان اصلاح طلبی است.آقای روحانی در رأس مدیریت اجرایی است و زیرمجموعه ایشان در وزارتخانه ها، استانداری ها، فرمانداری ها، ادارات و افراد مختلفی هستند که قوت یا ضعف دارند. طبیعی است جریان اصلاحات به عنوان عقبه مهم دولت، نقاط قوت ها را تقویت کرده و نقاط ضعف را جهت اصلاح متذکر شود. امروز می بینیم آقای روحانی در نقد بعضی دستگاه ها جدی تر از اصلاح طلبان هستند. بنده ابتدای کار آقای روحانی از استمرار پرداخت یارانه های نقدی انتقاد کردم. این مسئله را احمدی نژاد پیش پای کشور قرار داد و ما به آقای روحانی و مسئولان تذکر دادیم که یارانه جهت جبران فشاری است که به طبقات کم درآمد وارد می شود. این بدان معنا نیست که از آقای روحانی دست کشیدیم یا پشیمان شدیم یا می خواهیم از او عبور کنیم.

    حمایت اصلاح طلبان از روحانی جهت این بود تا ما گرفتار دولتی شبیه دولت نهم و دهم نشویم؛برای این بود که دوباره اقتصاد صدقه ای حاکم نشود؛ درها به روی روابط بین المللی گشوده شود؛ جهت اینکه در داخل دهان ها بسته نشود؛برای اینکه فضای امنیتی در جامعه حاکم نباشد.

    اصولگرایان در تخلفات احمدی نژاد شریکند / موسوی لاری

    همه این خواست ها همچنان است و آقای روحانی در این مسیر حرکت می کند. بعد چه دلیلی دارد پشیمان شده است باشیم؟ این خواب خوش جریان رقیب است که مثل بقیه خواب ها برایشان بد تعبیر می شود.روحانی و اصلاح طلبان، مانند یک خانواده هستند؛ همدل هستند؛ تلاش هم می کنند نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنند.این نقدها تازه نیست؛ هر لحظه بوده. در دولت اصلاحات هم بود. بنده وزیر کشور بودم و مجلس اصلاح طلب ششم از من 45 سؤال کرد. حتی بعضی دنبال استیضاح هم رفتند. زبان نقد، زبان تقویت دولت هست، نه پشیمانی و اگر یک روز این زبان کند شود، آقای روحانی بیش از دیگران متضرر می شود.

    بر این اساس بحث پیشنهاد استعفا به اسحاق جهانگیری هم فرعی است؟

    همه این ها موج هست؛ منکر نیستم که پاره ای نقدها وجود دارد، ولی این که«محمود واعظی با اسحاق جهانگیری اصطکاک دارد»، «جهانگیری استعفا بدهد و خود را جهت 1400 آماده کند» و امثالهم محلی از اعراب ندارد. ممکن است اختلاف نظر داشته باشند که اگر هم باشد، طبیعی است.طبیعی است آقای جهانگیری با آقای روحانی هم اختلاف نظر داشته باشد.

    این افراد با هم کار می کنند و حتماً هم در کار با مشکلاتی رو به رو می شوند که باید اصلاحش بکنند. بعید هم نیست وزیری به نقطه ای برسد که بگوید نمی توانم کار انجام بدهم و استعفا دهد. ولی آیا رسانه های رقیب این ها را پررنگ می کنند؟ این ها یک نشانه را دنبال می کند و آن هم ناکارآمد نشان دادن دولت هست. آقای روحانی باید هم عقبه حامی خود را بشناسد هم اینکه بر مطالباتش پافشاری کند؛ ولو به نتیجه نرسد.چرا که آن موقع مردم احساس می کنند روحانی جهت تحقق خواسته ها، تلاش می کند ولی جایی موفق است و جایی نیست.

    تعویق تحقق بعضی وعده ها در حوزه آزادی بویژه راجع به بعضی اشخاص سیاسی یا اعمال محدودیت زیاد جهت مدیر دولت اصلاحات، از جمله مواردی است که در ماه های گذشته از سوی بدنه اجتماعی حامی آقای روحانی مطرح شده است هست؛ در این باره چه دیدگاهی دارید؟

    آزادی، خواست 110 ساله مردم هست؛ نه مطالبه امروز و دیروز. آقای روحانی در همایش حقوق شهروندی بدرستی اشاره کردند آزادی از وقت مشروطه خواسته همیشگی مردم بوده است.

    حال مگر می شود اصلاح طلبان این مطالبه مهم را کنار بگذارند.اما در این جا دو عنوان جدا وجود دارد؛ نخست اینکه چه حدی از امور دست آقای روحانی و دولت است و عنوان دوم اینکه آقای روحانی در این زمینه چه تلاش هایی کرده؟ به اعتقاد من آقای روحانی باید در فرصتی مناسب به مردم توضیح دهد جهت تأمین حقوق شهروندی بعضی از اشخاص سیاسی چه اقدامی کرده است؟ این یک بحث است و اینکه چقدر تصمیمات در دست اوست، یک بحث دیگر هست. چون بخشی از این تصمیم، در اختیار دستگاه های امنیتی و قضایی است.

    همزمان با مبحث «پشیمانی»، عنوان دیگری در سطح جامعه و افکار عمومی مطرح شده است است و آن موضع اصولگرایانی است که هشت سال تمام از سیاست های درست و نادرست آقای احمدی نژاد دفاع کردند و امروز در برابر تحرکات وی می گویند ما همان موقع که در ایشان انحراف دیدیم، تصویر العمل نشان دادیم…

    واکنشی هم نشان ندادند؛ جریان اصولگرایی تمام داشته و اندوخته ده ها سال که سرمایه ملی ما بود به پای احمدی نژاد ریخت؛ حتی اعتقادات مذهبی شیعه را قربانی احمدی نژاد کرد. تا جایی پیش رفتند که گفتند اگر بنا بود بعد از پیامبراکرم(ص)، پیامبری بیاید، آن پیامبر احمدی نژاد خواهد بود. همین آقای مصباح یزدی از امام زمان(عج) هم نگذشت و جهت حمایت از آقای احمدی نژاد از ایشان خرج کرد. تک تک اصولگرایان به خاطر تمام تخلفات و گرفتاری هایی که در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد، مسئولند و باید هم در پیشگاه خدا و هم خلق خدا جوابگو باشند.

    آقای مصباح یزدی نمی تواند با یک کلمه خود را تبرئه کند؛باید به خاطر همه خسارتی که در این سال ها به مردم وارد شد و همچنان هم ادامه دارد، جوابگو باشد. یادمان است که نمایندگان عضو جریان اصولگرا در مجلس، دست خود را جهت تبرک روی کت احمدی نژاد می کشیدند و می بوسیدند یا بعد مانده آب و چای احمدی نژاد را به عنوان تبرک می خوردند. این جریان در هر آنچه علیه این ملت در هشت سال اتفاق افتاد، شریک است و باید جوابگو باشد. بدهکار است نه طلبکار. این گونه نیست که بگوییم «بعداً در احمدی نژاد انحراف دیدیم».احمدی نژاد از اول همین بود.آن انحراف از اول بود و این ها حمایت کردند و الان هم نمی توانند خود را تبرئه کنند.

    این همه فساد به وجود آمد؛ بداخلاقی شد؛ مشکلاتی در عرصه بین المللی و داخلی پیش آمد؛ همه اصولگرایان در اتهام های احمدی نژاد شریک هستند و آقای مصباح یزدی یکی از شاخص ترین صورت هایی است که بی دریغ از آقای احمدی نژاد حمایت کرد و امروز هیچ حرفی جهت گفتن ندارد. یا آقای جنتی که نامه احمدی نژاد را الهام الهی خوانده و گفتند در کتاب های درسی گنجانده شود! بعد می گویند در جریان 11 روز منزل نشینی متوجه انحراف شدند؛ یعنی شما این همه مشکلاتی که جهت کشور به وجود آمد؛ این همه پولی که به یغما رفت و از بین بردن شد را ندیدید؟ احمدی نژاد قابل آینده نگری بود و مردها هم در این قضیه شریکند.

    همین ها مدیر دولت احمدی نژاد بودند؛یکی وزیرش بود؛یکی معاونش بود؛یکی استاندارش بود. همه ارزش با هم بودند. فقط یک نفر احمدی نژاد نبود. حمایت اصلاح طلبان از روحانی را نمی توان با حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد قیاس کرد. اصلاح طلبان از روحانی به اعتبار اینکه نماینده امام زمان(عج) است یا بی نقص و قدیس هست، حمایت نکردند. گفتند در بین کاندیداهای موجود، گفتمان آقای روحانی به گفتمان اطلاح طلبان نزدیک تر هست. همانجا هم این حق را قائل شدند که هر جا کژی دیدند تذکر بدهند و نقد و اصلاح کنند. حمایت اصلاح طلبان از روحانی از روی بصیرت بود و الان هم ادامه دارد.

    گفتید انحراف احمدی نژاد از اول قابل تشخیص بود. شما در زمانی که وزیر کشور بودید حکم شهرداری احمدی نژاد را حدود یک ماه و نیم امضا نکردید. آیا از همان موقع انحراف ایشان قابل تشخیص بود؟

    آن موقع اینقدر آشنایی نداشتم؛اما دو مسأله جهت من محرز بود یکی ناتوانی احمدی نژاد در مدیریت شهری بود؛ چه کارنامه او در استانداری نشان می داد او مدیری نبود که چارچوبدار حرکت کرده باشد. توصیه دیگر اینکه وزارت اطلاعات در پاسخ استعلام ها گزارش داده بود که یک مسأله مالی راجع به سوآپ نفتی مطرح است و وی را تأیید نکرد.این عدم تأیید، دست آنان بود؛ دست من هم نبود. من هم می گفتم هنگامی که وزارت اطلاعات تأیید نمی کند، من نمی توانم حکمش را بزنم. گرچه واقعاً دوست نداشتم تصمیمی که شورای شهر گرفته را زمین بگذارم.

    چون در شکل گیری شورای شهر، نقش مهم داشتم و با تمام وجود جهت سامان یابی پارلمان مردمی تلاش کرده بودم و نمی خواستم شورای شهر احساس کند ما مانع تصمیمات او هستیم.احترام به نظر شورا جهت من اصل بود، ولی وزارت اطلاعات جواب منفی داد. بعضی ها فکر می کردند جریان سیاسی و خطی است ولی بررسی های من نشان می داد ایشان ضعف دارد. رفتند و به مدیر جمهوری فشار آوردند و وزارت اطلاعات نامه اش را عوض کردن داد و ما حکم دادیم.

    یعنی نظر وزارت اطلاعات عوض شد؟

    در نامه دیگری نوشتند عنوان از نظر ما بلامانع هست؛ یک متن دو پهلو بود.

    آقای باهنر گفتند که در این باره با شما دیدار داشتند؟

    آقای باهنر اصلاً با من صحبت نکرد؛اصلاً با من صحبت نمی کردند چون احساس می کردند، بی فایده است و به مدیر جمهوری فشار می آوردند. من از باهنر هیچ چیز نشنیدم و هیچ تماسی نداشتند.

    تحرکات امروز احمدی نژاد را چگونه می بینید؟

    امروز نمی دانم نسبت احمدی نژاد با جریان اصولگرایی چیست؟ در عین حال که احمدی نژاد از نظر آنها تمام شده است هست، ولی همچنان در جمع های آنها حضور دارد.ما نشنیدیم جایی برود و همان هایی که هر روز در دولت خاتمی جهت وزیران و نمایندگان منتسب به دولت مسئله درست می کردند، جهت وی مشکلی درست کنند. این ها با احمدی نژاد چه خویشاوندی ای دارند؟ امروز آقای احمدی نژاد یک سوژه ای به نام قوه قضائیه و آقای لاریجانی را علم کرده است؛اما آیا واقعاً احمدی نژاد به تنهایی عمل می کند یا جریان تندرو اصولگرا که حضور اشخاص میانه رویی چون علی لاریجانی را بر نمی تابند، از او حمایت می کنند؟ به نظر این طوری می آید.

    یعنی عقبه حمایتی دارد؟

    بله؛ آن هم به خاطر اختلاف های درونی جریان اصولگرا است بعضی اصولگرایان معتدل و بعضی تندرو هستند؛ تندروها نمی خواهند، میانه رو ها میداندار باشند؛ به نظر می رسد تسویه حساب درونی اصولگرایان هست. البته به قطعیت نمی توانم بگویم.

    با او باید چه کرد؟

    تکلیف مردم روشن هست؛ احمدی نژاد در قاموس سیاسی کشور جایی ندارد. کارنامه ای ندارد که بتواند از آن دفاع کند. جریان اصلاح طلب هم طرف این ماجرا نیست. خود اصولگرایان با هم درگیرند. علاوه بر پاره ای از خصلت های شخصی احمدی نژاد، به نظر می رسد فرار به جلو است تا پرونده اقتصادی را به پرونده سیاسی تبدیل کند. ولی تسویه حساب درونی است.

    آینده ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو را چگونه می بینید؟

    سال 92 جریان مصلحت اندیش و خردورز جامعه اعم از اصلاح طلب و اصولگرا به این نتیجه رسیدند باید به هم نزدیک شوند. ما همچنان نیاز داریم جریان خرد ورز جامعه، فارغ از افراط و تفریط ها آینده بهتر را نشانه قرار بدهد. ولی در مسیر یک نامهربانی هایی هم شد. عده ای با شعار اصلاحات و لیست امید از مردم رأی گرفتند ولی در مجلس طور دیگری عمل کردند. این افراد نباید انتظار داشته باشند سال 98 مردم حرف های آنان را باور کنند و ایشان تاوان عوض کردن جهتشان را می دهند.

    نمی شود به مردم گفت ما از لیست امید هستیم ولی در مجلس تحت عنوان فراکسیون بینابینی، جلوی فراکسیون امید دکان بزنند و آن را تضعیف کنند. تعداد این افراد زیاد نیست، ولی باعث اختلال در کار فراکسیون امید شد که می توانست قدرتمند باشد و جهت گیری مجلس را تعیین کند.از طرفی فکر می کنم دوستانی که در لیست امید بودند نباید همه فکرشان پیش تأیید صلاحیتشان باشد و عقبه فکری خود را از دست بدهند.

    چند نماینده شاخص اصولگرا که در لیست امید بودند، می گویند ما از ابتدا هم اصلاح طلب نبودیم و بر اساس اشتراکاتی در لیست قرار گرفتیم…

    همان اشتراکات را مبنا قرار بدهیم؛ نه اینکه یک دکان جدا درست کنیم. ممکن است بگوییم فراکسیون امید هم در جذب این ها تعلل کرد؛ این ها موقعیت هایی می درخواست کردند ندادند؛ ولی هیچ کدام مجوز ایجاد یک دکان تازه برابر فراکسیون امید نمی شود. کاری که این ها کردند به مجلس لطمه زد؛ این افراد یا باید خود را اصلاح کنند، یا سال 98 جوابشان را از مردم بگیرند.

    واژه های کلیدی: اصلاح طلب | احمدی نژاد | حسن روحانی | اصولگرایان | احمدی نژاد | اصلاح طلبان | رقیب روحانی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار