آرمین میلادی که علاوه بر پخش فیلم های ایرانی، مدیریت جشنواره ی فیلم های ایرانی در استرالیا را هم برعهده دارد به ایسنا گفت: «هر چند در سال های اخیر فیلم های مخت
موانع جهانی شدن سینمای ایران
عبارات مهم : ایران
آرمین میلادی که علاوه بر پخش فیلم های ایرانی، مدیریت جشنواره ی فیلم های ایرانی در استرالیا را هم برعهده دارد به ایسنا گفت: «هر چند در سال های اخیر فیلم های مختلفی از کشور عزیزمان ایران در سینماهای دنیا اکران شدند و چند سالی است که به شکل منظم تری فیلم های جایزه گرفته و به اصطلاح جشنواره ای کشور عزیزمان ایران زیاد آشنا شده است ولی همچنان موانع کوچک و بزرگ در راه هرچه زیاد جهانی شدن سینمای کشور عزیزمان ایران به چشم می خورد.»
موانع جهانی شدن سینمای کشور عزیزمان ایران
او یادآور شد: «شاید بتوان گفت نمایش فیلم های موفقی مثل «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» کارگردان ایرانی اسکار گرفته کمی از غریب بودن سینمای کشور عزیزمان ایران در دنیا را اصلاح بخشیده ولی گویا موانع مهمتری همچنان حل نشده باقی مانده اند.»
این روزها به همت این پخش کننده و پخش «دریچه سینما» جهت نخستین بار بصورت گسترده فیلم کمدی تجاری «نهنگ عنبر ۲» در پانزده شهرمختلف استرالیا بطور همزمان و به مدت دو هفته به روی پرده رفت و همچنین استقبال از این فیلم در دوازده شهر امریکا، اکران آن را به هفته چهارم خود کشاند، این پخش کننده در ادامه از بعضی موانع اکران جهانی فیلم های تجاری ایرانی سخن گفت.
آرمین میلادی که علاوه بر پخش فیلم های ایرانی، مدیریت جشنواره ی فیلم های ایرانی در استرالیا را هم برعهده دارد به ایسنا گفت: «هر چند در سال های اخیر فیلم های مخت
آرمین میلادی با اشاره به بعضی موانع یادآور شد: «یکی از این موانع که توجه بیش از بیش مسئولان و متولیان سینمای کشور عزیزمان ایران را می طلبد توجه به وجود نسخه های قاچاق فیلم ها و در دسترس بودن آنهاست که ضربه مهلکی به سینمای کشور عزیزمان ایران زده هست، عدم توجه به قانون کپی رایت می تواند سینمای ایران، نوابغ و کارگردانان مطرح این سینما را از اکران جهانی و وقت زیاد و بهتر دیده شدن محروم کند.»
او خاطرنشان کرد: «نکته بعدی که شاید بتوان گفت بعد از توجه به قانون کپی رایت، از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به استانداردهای پخش در بازارهای بین المللی است که نشانه مهم موسسه “دریچه سینما” هست. هر چند که سینمای تجاری کشور عزیزمان ایران هنوز فاصله زیادی جهت مسابقه در عرصه بین المللی با سینمای تجاری کشورهای توسعه یافته ای همچون هند و چین را دارد، ولی تلاش “دریچه سینما” ایجاد فضایی حرفه ای جهت عرضه مناسب فیلم های تجاری ایرانی با رعایت استانداردهای پخش در بزرگترین و معتبرترین مجموعه سینماهای خارج از کشور است.»
آرمین میلادی که مدیریت جشنواره فیلمهای ایرانی در استرالیا را هم بر عهده دارد اعتقاد هست؛ فیلم سازان ایرانی با توجه به امکان دیده شدن در سطح بین المللی فیلم های خود را زیاد به استانداردهای جهانی نزدیک کرده اند.
موانع جهانی شدن سینمای کشور عزیزمان ایران
واژه های کلیدی: ایران | سینما | ایرانی | سینمای | فیلم های ایرانی | اخبار فرهنگی و هنری
دانلود فایل ها
توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...